Innebandy, Lårkaka och kramp

Jaha, årets Lucia Cup är avklarat, vi tar det väl från början så ni får lite exklusivt "inom laget material" =).

Först ut en liten spelarpresentation, laget bestod av Anders (Jag), Andreas, Stoffe, Robban, Robin, Johanna och Helena. Det roliga med cupen är att man inte i förväg vet riktigt vem man ska möta. I år var det 28 lag anmälda mot förra årets 39. "Hårt spel" skyller man på för att det minskar varje år. Och det kan iofs stämma för det ges och tas friskt och det är jääääävligt lätt och lacka ur.

Första matchen gick mot ett väldigt blandat gäng, några handbollslirare, fotbollslirare och hobbylirare. Matchstart 20:00. Började matchen lite sådär, alltid svårt att göra ngt de första minuterna då man ska komma in i spelet och känna lite på vad det är för några man möter. Men målskyttet öppnar Andreas på en skottretur, gött 1-0 och man kan slappna av lite. Jämn match där vi faktiskt har en del flyt med målen, stoffe stänker in ett par och även jag dunkar in några. När slutsignalen ljuder har vi vunnit första med 8-3. Gött bara två kvar.

Andra matchen, matchstart 21.20, lite stel är man efter o gått i en dryg timme efter första, denna matchen blir en holmgång i första, hårt spel där jag får en jävla tackling och flyger som en vante rätt in i skyddsnätet och vidare in på planen jämte, kan erkännas att jag var heligt förbannad och hade funderingar på och dunka ner aset som satte den taclingen på mig, men killen åker ut i två minuter så man lugnar sig lite. 
Men det konstiga i den här matchen är domaren, killen har suttit sina två minuter och kommer in, första närkampen mot honom går jag bara dit för och markera och täcka, han faller fan på värsta Totti manér och JAG får två minuter, herrejösses, vilken idiot.
Halvleken avslutas med att jag får sätta en riktig raket i krysset, den såg fan i mig inte målisen mycket av =).

Ledning 3-2 i halvtid. I andra halvlek får Stoffe ett jefla ryck och drar dit 3 mål på 41 sekunder, sen var den matchen avgjord, seger 11-3.

Sista matchen går mot ett gammalt bekant lag, nämligen mitt förra lag som jag lirade lucia cup med, vi hade dom förra året med och då åkte vi på en svidande förlust med 10-1, detta skulle inte upprepas. Saken är den att vi blev fullständigt dissade av dom som trodde dom skulle vinna lätt. Dom hade inte räknat med vårat tempo, visst de hade sina chanser och resultatet blev 5-4 men jag var rätt så lugn då jag visste att oavgjort skulle räcka. Faktiskt en ganska ren match som avgjordes i mitten av andra då vi gick från 2-2 till 4-2 rätt snabbt. Lite sura miner efter, de är inte de bästa förlorarna. So what? That's life.

Efter matchen så var det segt, vi skulle inte spela förrän 01.20 och hade 2 timmars vila, vid det här laget var man ganska seg i benen och smällen mot låret började kännas, en rejäl lårkaka dagen efter är det iaf =). Man tog lite käk och snackade med det laget man hade i kvarten, nämligen innebandypolarna man lirat med nu i 2 år. Det är ju kul att möta ett lag som man vet lirar ganska rent och man kan snacka med när man spelar, blev mycket garv och psykningar vad som skulle hända. Och Fidde! Det var ju så jääävla nära ett köksvägenmål! =)

Kvartsfinalen var en långsam historia, vi känner ju till varann utan och innan och tempot var det segaste jag sett hittils i lucia cup, en kass första  halvlek där vi låg under med 4-0 förstörde alla chanser, slutresultat 8-4 var rättvist, de hade en bättre dag och mycket mer energi.

Faktiskt är jag nöjd med vår insats, målskillnaden 24-10 i gruppspelet var över förväntan och avancemang från gruppen var målet. Det kommer alltid ett nästa år och då får man väl köra igen =)

Kan ju passa på och gratulera Skyfflar'n vars lag tog hem hela Lucia cup, bra jobbat!!

Kan även noteras att det fanns Paparazzis i hallen, Jocke din gris det är inte OK att filma en stjärna utan tillåtelse. Vill du se någonting så får du se till och fixa den där innenbandyn någon gång, det är mycket snack men lite verkstad tycker jag =). Eller är du rädd att möta Mr.Magic

Forza! 

Kommentarer
Postat av: Jocke

Haha lårkaka? Proslinslirare säger jag =) La upp klippen på bloggen nu, godis godis godis =D bättre lycka nästa gång förresten!

2007-12-16 @ 11:35:03
URL: http://pals.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0